Abstract | Autodesk Maya je program za 3D modeliranje, animiranje, simulaciju i renderiranje. Industrijski je standard za izradu 3D animiranih filmova i vizualnih efekata, a neke od poznatijih kompanija koje ga koriste jesu Pixar Animation Studios, DreamWorks Animation, Blue Sky Studios i drugi. Cilj ovog završnog rada bio je istražiti 3D računalnu grafiku, od njene povijesti do današnje primjene u različitim područjima ljudskog djelovanja. Najviše je u fokusu bilo 3D modeliranje, različite tehnike, metode i stilovi modeliranja, te razni savjeti za bolje i kvalitetnije modele. Istraženo je pet najpopularnijih i masovno korištenih programskih alata za 3D grafiku - Autodesk Maya, Autodesk 3ds Max, Cinema 4D, Houdini, i Blender. Za svaki program su utvrđene njegove glavne karakteristike, i u čemu nadmašuje druge 3D programe. Detaljno je istražen program za 3D grafiku Autodesk Maya, područja u kojima se primjenjuje, njegove glavne značajke, te korisničko sučelje i alati za 3D modeliranje. Rad se također sastoji od praktičnog dijela u kojem je na primjeru izrade 3D modela interijera objašnjeno 3D modeliranje, UV mapiranje i teksturiranje, te rasvjeta i renderiranje. Rasvjeta i renderiranje je provedena koristeći Redshift program za renderiranje. |